Trend zakupów przez internet wzrasta każdego roku, a według raportu Gemius w 2020 r. ponad 77% internautów skorzystało z zakupów w sklepie internetowym. Nasuwa się tu prosty wniosek – Ten wzrost popularności musi przełożyć się na ogromny potencjał biznesowy. W tym wpisie porównamy dwie najpopularniejsze platformy do otwarcia własnego e-commerce – Prestashop i WooCommerce.
Prestashop i WooCommerce
Aby rozpocząć prowadzenie biznesu e–commerce, który będzie odnosił same sukcesy, należy zastanowić się już na samym początku nad tym, jaką platformę sprzedażową wybrać. Na wstępie należy zadać sobie pytanie: które narzędzie będzie przyjazne nie tylko dla klientów, ale również dla osób zarządzających sklepem internetowym? Aktualnie mamy dostępnych mnóstwo rozwiązań, przez co wielu z właścicieli firm zmaga się z podjęciem właściwej decyzji. Wśród najpopularniejszych opcji znajdują się silniki PrestaShop i WooCommerce. Obydwie platformy to najczęściej wybierane rozwiązania, które z powodzeniem można wykorzystać do prowadzenia sklepu internetowego zapewniającego efektywną sprzedaż produktów. Z punktu widzenia eksperta, dwie powyższe możliwości różnią się na kilku płaszczyznach, które postaramy się w przejrzysty sposób wyjaśnić w poniższym artykule tak, aby wybór odpowiedniej platformy był zdecydowanie prostszy!
Prestashop vs WooCommerce – wstępnie o platformach
WooCommerce (wtyczka do WordPress)
WooCommerce, czyli dodatek do WordPress został wydany przez programistę motywów WooThemes w 2011 roku, a następnie w 2015 roku, został przejęty przez Automattic – firmę, która jest właścicielem znanego wszystkim WordPressa. WooCommerce to zdecydowanie najpopularniejsza platforma e-commerce na świecie, która obsługuje miliony sklepów internetowych. WooCommerce bardzo ułatwia dodanie sklepu internetowego do witryny WordPress poprzez zainstalowanie wtyczki.
WordPress to najbardziej popularny na świecie CMS (Content Management System), który jest idealną platformą do budowy dowolnego rodzaju strony internetowej (z początku słynął z blogów) z możliwością przekształcenia jej w świetnie działający sklep internetowy. Nie bez powodu WooCommerce jest uznawany za najlepsze rozwiązanie e-commerce dla WordPressa. Po zainstalowaniu tego dodatku pojawią się w Twoim CMS dodatkowe moduły niezbędne do prowadzenia sklepu internetowego, w tym np: zaawansowane ustawienia dostawy oraz metod płatności, możliwość pracy na dużych bazach produktowych, system zarządzania zamówieniami, narzędzia marketingowe, raporty, dostęp do integracji kurierskich, itp.
Z racji tego, że system oparty jest na WordPressie, ma również najlepsze z dostępnych opcji blogowania, dzięki którym możesz prawidłowo pracować nad content marketingiem oraz efektywnym SEO. Zachęcamy również do sprawdzenia dostępnych wtyczek (często darmowych w dużym zakresie), jak np. Yoast SEO, która w prosty sposób pomoże Ci poprawić posty pod kątem pozycjonowania. Edytor motywów jest przyjazny dla użytkownika oraz zapewnia ciekawy design strony końcowej. Dodatkowym atutem, który wyróżnia platformę WooCommerce jest fakt, że cały czas jest bardzo sprawnie rozwijana i bezpieczna – wystarczy zadbać o regularne aktualizowanie systemów.

WooCommerce istnieje na rynku bardzo długo, dlatego jest uważany za bardzo stabilne i dojrzałe rozwiązanie, które może być wykorzystywane przez małe i duże sklepy oraz ma elastyczną możliwość dostosowania strony według własnych potrzeb. Społeczność korzystająca z platformy jest ogromna, dzięki czemu odpowiedzi na pojawiające się pytania otrzymujemy niemal natychmiastowo. W przypadku bardziej skomplikowanych problemów możemy liczyć na wsparcie doświadczonych developerów z całego świata.
PrestaShop – oprogramowanie sklepu online
PrestaShop to podobnie jak WooCommerce oprogramowanie e-commerce typu open source, czyli o otwartym kodzie źródłowym, które można pobrać i używać całkowicie bezpłatnie. Powstał w 2005 roku we Francji, a obecnie korzysta z niego ponad 250 000 systemów sprzedażowych na całym świecie. Pierwotnie zyskał popularność dzięki intuicyjnemu panelowi zarządzania i rozbudowanej liście bazowych funkcjonalności. Jest bardzo przyjazny dla użytkownika, a także prosty w nawigacji i intuicyjny w zarządzaniu. PrestaShop posiada wiele atutów, dzięki którym codzienne użytkowanie będzie łatwe, a Twoi klienci będą mieli samą przyjemność z zakupów. Główna różnica między PrestaShop, a WooCommerce polega na tym, że PrestaShop to niezależne oprogramowanie, podczas gdy WooCommerce to wtyczka do WordPressa.
W PrestaShop można skalować oraz tworzyć dowolną liczbę produktów. Warto o tym pamiętać, jeśli planujecie w przyszłości rozwój sklepu. PrestaShop posiada wygodne narzędzia do zarządzania magazynem, które zapewniają odpowiednią kontrolę i sprawne poruszanie się w gąszczu cen oraz optymalnie zarządzanie stanem magazynowym całego sklepu. Istnieje również opcja prowadzenia wielu sklepów za pomocą jednego pulpitu nawigacyjnego, co może się przydać, jeśli masz więcej niż jeden sklep i zależy Ci na najbardziej optymalnej obsłudze za pośrednictwem jednego panelu. W przypadku Presty jednym kliknięciem jesteś w stanie zarządzać większą ilością sklepów internetowych – a to wyłącznie jedna z wielu zalet.

Jeśli potrzebujesz funkcji, która nie była dostępna domyślnie (np. integracja z Facebookiem, bramka płatności itp.), możesz łatwo dodać ją z rozszerzeniem, które możesz uzyskać z oficjalnego sklepu. PrestaShop to platforma open source, więc możliwości projektowania sklepów są nieograniczone, a ich kod źródłowy oraz zawartość mogą być badane, redystrybudowane bądź modyfikowane. PrestaShop dzięki panelowi zarządzania oferuje narzędzia do łatwej edycji tytułów, meta description oraz SEO, które pomogą Ci uzyskać satysfakcjonującą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Trzeba jednak pamiętać, że PrestaShop jest zdecydowanie bardziej wymagającym systemem posiadającym otwarte oprogramowanie, który potrzebuje więcej mocy przerobowych zarówno od strony utrzymania na serwerze, jak i utrzymania przez programistów. Cały wątek zostanie jednak rozwinięty w dalszej części tego tekstu!
Prestashop vs WooCommerce – szablon oraz wdrożenie
WooCommerce – Projektowanie sklepu internetowego
WooCommerce to zdecydowanie najlepszy sposób na przekształcenie istniejącej witryny WordPress w sklep internetowy. Ponieważ WooCommerce jest prostą (ale potężną) wtyczką do WordPressa, należy zainstalować ją dokładnie w ten sam sposób, jak każdą inną wtyczkę. Jest to bezpłatne oprogramowanie typu open source: nie potrzebujesz żadnych licencji i nie ma stałych opłat miesięcznych. Po skonfigurowaniu sklepu online będziesz w stanie sprzedawać wszystko – od produktów fizycznych, usługi, subskrypcje, rezerwacje, aż po sprzedaż produktów cyfrowych.
Niektóre z nich mogą wymagać dodatkowych funkcji, które gwarantują nam dodatkowe wtyczki, jednak większość gotowych ustawień powinna gwarantować poprawne uruchomienie. Aktualizacja produktów to prosta kwestia – wystarczy wejść w panel zarządzania w celu wprowadzenia tekstu, obrazów i metadanych o produktach w odpowiednich polach na stronie „Dodaj produkt”. Modyfikacja danych nie zajmuje więcej niż kilka minut na każdy przedmiot, więc nawet w przypadku dużego sklepu można z łatwością zarządzać za pomocą zaplecza rozszerzenia WooCommerce WordPress.
Oczywiście istnieje możliwość wdrażania bardziej skomplikowanych funkcjonalności czy dedykowanych rozwiązań, których nie będzie dało się rozwiązać z pomocą wtyczek. Wtedy w grę wchodzi współpraca z takimi agencjami jak nasza.
Będziesz mieć również możliwość zainstalowania konkretnych motywów (wyglądów) lub zdecydować się na dedykowany projekt Twojego sklepu internetowego. Bazowy motyw StoreFront pozwoli na wdrożenie podstawowych funkcji, jednak jeżeli zależy Ci, aby sklep był szybki i w pełni dopasowany do potrzeb Twoich oraz klientów najlepszym rozwiązaniem będzie dedykowany szablon sklepu zaprojektowany od podstaw.
Obsługa płatnych motywów WooCommerce jest bardzo rozbudowana. Różne motywy pozwolą Ci na większy potencjał dostosowywania takich elementów jak menu, nawigacja i integracja z mediami społecznościowymi. Kolory, style, czcionki i zdjęcia stockowe będą się również różnić w zależności od tego, który pakiet stylów wybierzesz.
W przypadku większych sklepów w szczególności sugerujemy wybór dedykowanego motywu projektowanego i wdrażanego od podstaw. Dzięki takiemu podejściu możliwe jest skorzystanie z najnowszych możliwości technicznych, jak również pełnej optymalizacji. Przekłada się to na ciekawszy design sklepu, który działa błyskawicznie nawet wtedy, gdy baza sklepu WooCommerce to dziesiątki tysięcy produktów.
PrestaShop – Projektowanie sklepu internetowego
Dzięki PrestaShop możesz stworzyć swój sklep internetowy za darmo, korzystając z jednego z darmowych szablonów lub tworząc szablon od podstaw za pomocą kreatora (jest to jednak dużo bardziej skomplikowane niż w przypadku WooCommerce). W innym wypadku możesz skorzystać z jednego z płatnych szablonów – znajdziesz je w tysiącach na oficjalnej stronie internetowej i jeszcze więcej na stronach zewnętrznych podmiotów. Szablony premium wyglądają profesjonalnie i są wysokiej jakości, jednak należy uważać, gdyż spora część atrakcyjnie wyglądających szablonów wykonanych jest z niskiej jakości modułów, przez co z czasem problemy techniczne mogą przysporzyć wielu problemów.
Ceny szablonów opracowanych przez społeczność pomijając te darmowe, sięgają nawet 300 Euro. PrestaShop oferuje również motywy od certyfikowanych partnerów w swoim marketplace, a ceny ich zaczynają się od około 80 Euro. Co ciekawe, koszty szablonów premium mogą wynosić nawet powyżej 1000 Euro, co stanowi dosyć wygórowaną kwotę, za którą jesteśmy w stanie stworzyć coś naprawde indywidualnego. Zainstalowanie motywu również wiąże się z pewnymi wyzwaniami szczególnie w zakresie konfiguracji oraz często z tłumaczeniem szablonu (większość oferowanych szablonów w marketplace jest domyślnie w języku angielskim). Jeśli nie masz odpowiedniego doświadczenia technicznego, z pewnością warto skorzystać z usług profesjonalisty. Mówiąc krótko – PrestaShop jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem dla nieco większych sklepów internetowych, z większym budżetem, których będzie stać na dodatkowego rozszerzenia oraz wyższe stawki programistów dobrze znających obsługę tego systemu. W przeciwnym wypadku, jest duża szansa łatwego nadziania się na minę oraz niepotrzebnie wydanych pieniędzy, rzędu nawet kilku tysięcy złotych.
Zwycięzca: WooCommerce
WooCommerce ma zdecydowaną przewagę nad PrestaShop, jeśli chodzi o motywy i ciekawy design. Dzięki ogromnej bazie dostępnych motywów oraz relatywnie prostszej możliwości wdrażania szablonu od podstaw – wdrożenie sklepu na WooCommerce stanie się nie tylko prostsze, ale i odczuwalnie tańsze.
Prestashop vs WooCommerce – Jakie są koszty?
WooCommerce – koszty:
WooCommerce to darmowa wtyczka do WordPressa, która umożliwia przekształcenie Twojej strony w pełni funkcjonalny sklep internetowy. Oczywiście jak wspominaliśmy wcześniej, dedykowane funkcje w sklepie będzie trzeba rozwiązywać z pomocą darmowych, bądź płatnych wtyczek lub z pomocą dedykowanych rozwiązań dostarczanych przez programistów. Warto tu jednak zaznaczyć, że próg wejścia w świat WooCommerce jest zdecydowanie niższy niż przy wykorzystaniu PrestaShop. Wybierając tę platformę, znajdziemy wiele więcej osób mogących zaoferować pomoc, a co za tym idzie, często w zauważalnie niższych stawkach.
Rynek wtyczek do WooCommerce jest ogromny i większość takich funkcji jak metody płatności, integracje z kurierami zależne od kwoty zakupów czy obsługę mailingów można rozwiązać z pomocą darmowych wtyczek lub takich, których koszt nie przekracza zwykle kwoty 30-50EUR.
PrestaShop – Koszty:
PrestaShop to oprogramowanie typu open source, które można bezpłatnie pobrać i używać od razu – w bazowej wersji. Natomiast jego konfiguracja i rozbudowa jest zdecydowanie bardziej kosztowna niż w przypadku WooCommerce. Dlatego warto mieć na uwadzę, że to rozwiązanie najlepiej wdrażać w momencie, gdy nasz biznes już na siebie zarabia lub mamy odpowiednie zasoby, które pozwolą na inwestycję we wdrożenie.
Główny koszt stanowiący nasze wydatki w pozycji PrestaShop będą stosunkowo drogie dodatkowe moduły lub godziny pracy programistów. Pisanie modułów do PrestaShop zajmuje dłużej niż w przypadku WooCommerce, a dodatkowo programiści PrestaShop muszą posiadać nieco szerszy wachlarz umiejętności niż w porównaniu do WooCommerce – ich stawki będą zwyczajnie wyższe. To logiczne i nieuniknione.
Koszty hostingu PrestaShop również zaliczają się do tych droższych, niż w porównaniu do WooCommerce i są to widoczne różnice. Presta wymaga zdecydowanie większych zasobów dla poprawnego funkcjonowania, dlatego dostawcy usług hostingowych często pobierają za nie wyższe opłaty.
Zwycięzca: WooCommerce
Uruchomienie platformy PrestaShop może być bezpłatne, ale koszty stałe, jak również wynajęcie programistów mogą szybko piętrzyć wydatki. Każda aktualizacja czy dodatkowa funkcja będą bez dwóch zdań w WooCommerce zwyczajnie tańsze. Dodatkowo należy pamiętać, że znalezienie programisty w przypadku WooCommerce jest zdecydowanie łatwiejsze.
WooCommerce jest platformą open source, ale ma o wiele więcej do zaoferowania w zakresie darmowych wtyczek oraz znacznie tańszych motywów i rozszerzeń. Jak już wspomnieliśmy wyżej, warto przyglądnąć się darmowej opcji zainstalowania Yoast SEO, która w prosty sposób ułatwi nam poprawienie jakości naszych tekstów pod względem pozycjonowania strony.
Jako że WooCommerce ma już ponad 10 lat, prawdopodobnie wszelkie problemy, które napotkasz podczas korzystania z tej platformy, były wcześniej napotykane przez innych użytkowników. Krok po kroku będziesz w stanie znaleźć rozwiązania standardowych problemów użytkowników, wyszukując w Google odpowiednie kody błędów.
Prestashop vs WooCommerce – Support i rozwiązywanie problemów
WooCommerce – rozwiązywanie problemów
Wspaniałą rzeczą w WooCommerce jest to, że jest prawie wolny od błędów. Deweloperzy wykonują świetną robotę, utrzymując i wprowadzając aktualizacje, a nowe wersje są wypuszczane przez cały czas. Z tego powodu nie będziesz tracić zbyt wiele czasu na poszukiwanie wsparcia dla błędów samego silnika sklepowego. Dużo częściej błędy będą dotyczyć dodatkowych wtyczek czy rozwiązań, które zlecisz programistom.
WooCommerce zapewnia obszerną dokumentację wsparcia, która jest łatwa w nawigacji oraz bardzo prawdopodobne, że uzyskasz tam odpowiedź na swoje pytanie. Ponieważ WooCommerce jest darmową wtyczką do platformy WordPress, głównym miejscem, w którym można uzyskać pomoc, są oficjalne fora platformy WordPress. Masz również możliwość przejścia do witryny WooCommerce, utworzenia tam bezpłatnego konta użytkownika i przesłania zgłoszenia. Wsparcie jest bardzo pomocne i rozwiąże większość problemów, które możesz napotkać podczas korzystania z systemu WordPress.
PrestaShop – Rozwiązywanie problemów
Ponieważ PrestaShop jest oprogramowaniem typu open source, każdy ma możliwość współtworzenia, jak i samej kreacji dodatków dostosowanych do własnych potrzeb. Podobnie jak w przypadku WooCommerce, wsparcie najłatwiej będzie uzyskać dzięki aktywnej społeczności. Decydując się na PrestaShop, musimy liczyć się ze znacznie mniejszą ilości aktywnych użytkowników z uwagi na mniejszą popularność tej platformy. Najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z ogólnodostępnego forum podobnie jak w przypadku WooCommerce.
PrestaShop w podobieństwie do WooCommerce charakteryzuje się głównym kanałem wsparcia, jakim jest społeczność. O ile rozwiązanie to stale zyskuje na popularności, o tyle mało prawdopodobnym jest by liczba sklepów na Preście przerosła tą uruchomioną na WooCommerce.
W przypadku PrestaShop dostępne jest również wsparcie premium, jednak oferowane plany są relatywnie drogie i raczej rzadko wybierane – https://addons.prestashop.com/pl/388-support
Zwycięzca: Remis
Prestashop vs WooCommerce – dodatkowe wtyczki
WooCommerce – dodatki:
WooCommerce pozwala w prosty sposób wdrożyć niemal wszystkie istotne funkcje potrzebne do budowy sklepów internetowych. Zaczynając od optymalnego prowadzenia sklepu prowadzących krok po kroku po każdych etapach realizacji zamówienia, przetwarzanie płatności, podstawowe faktury, komfortowe zarządzanie klientami, proste statystyki sprzedaży, księgowość i wiele innych dostępnych opcji! Sporo z nich jest dostępnych już w standardzie, bez konieczności instalowania dodatkowych wtyczek czy rozszerzeń. Dla tej wtyczki istnieje ogromna biblioteka darmowych bądź płatnych rozszerzeń i dodatków, które pozwolą Ci dodać dowolną funkcjonalność do sklepu internetowego.
Wiele dodatkowych rozwiązań należy do tych niezwykle rozbudowanych. Firmy tworzące wtyczki posiadają profesjonalny support i odpowiadają niemalże w czasie rzeczywistym z pomocą dostępnej opcji livechat.

PrestaShop – dodatki:
Na rynku jest wiele dostępnych dodatków do PrestaShop i na pewno znajdziesz to, czego akurat potrzebuje Twój sklep internetowy. Integracje są zazwyczaj jednorazowym zakupem. Moduły obejmują od dodatków do płatności po narzędzia reklamowe.
Cena prostych dodatków może wynosić od 20 do 100 Euro, ale chcąc zarządzać innymi funkcjami, trzeba nastawić się na znacznie większe koszty. Framework, na którym oparty jest PrestaShop, wymaga od programistów zdecydowanie bardziej zaawansowanych umiejętności i poświęcenia większej ilości czasu, aby takie rozszerzenia tworzyć podczas instalacji sklepu. Taki stan rzeczy przekłada się na finalny koszt tych rozszerzeń. Plusem jest zwykle to (o ile kupimy rozszerzenie od uznanej na rynku firmy), że rozszerzenia są naprawdę solidne i bezpieczne. Z istotnych minusów niestety stosunkowo często pojawiają się braki kompatybilności między dodatkami zakupionymi u różnych dostawców, które finalnie wymagają interwencji programistów.
Zwycięzca – Remis
Mimo iż platforma WooCommerce oferuje o wiele więcej rozszerzeń i wtyczek, te oferowane do PrestaShop są również zwykle w zasięgu ręki. Wprawdzie rozszerzenia oferowane dla WooCommerce będą tańsze, ale nie powinno to stanowić o przewadze tego rozwiązania. W obu przypadkach zalecamy zainstalować dostępne wtyczki antyspamowe, które ograniczą nam przedostawanie się niepotrzebnego spamu.
Prestashop vs WooCommerce – funkcje e-commerce
WooCommerce – Funkcje
Jeśli chodzi o funkcjonalności WooCommerce ma tę przewagę, że jest oparty na WordPressie, a co za tym idzie: ilość funkcji, jakie będzie posiadać nasz kompletny system sklepowy, ograniczona jest niemal jedynie wyobraźnią. Z drugiej jednak strony, jeśli weźmiemy pod uwagę funkcje sprzedażowe, jakie platforma WooCommerce oferuje w standardzie, będą one zdecydowanie mniej zaawansowane niż w PrestaShop.
Niebagatelnym plusem WooCommerce będzie to możliwość prowadzenia bloga w standardzie oraz znacznie większa optymalizacja SEO, dzięki której od początku mamy narzędzia potrzebne do sprawnego pozycjonowania naszego sklepu.

PrestaShop – funkcje
To, co od początku rzuca się w oczy po instalacji PrestaShop, to ilość funkcji przeznaczonych stricte dla systemu sprzedażowego, a musimy pamiętać, że rozmawiamy tu o platformach do stworzenia łatwego w obsłudze sklepu internetowego. PrestaShop posiada więcej możliwości i w tym zakresie bije na głowę WooCommerce.
Oczywiście w Woo możemy wiele nadrobić darmowymi rozszerzeniami i dodatkami, jednak w wersji podstawowej, Presta wygrywa tu zdecydowanie.
Zwycięzca: PrestaShop
Mimo pewnych utrudnień związanych z koniecznością instalacji dodatkowych modułów pod bloga czy SEO Presta w swojej bazowej postaci jest lepiej przystosowana do uruchomienia sprzedaży online, nawet dla dużych ilości produktów liczonych w tysiącach i to ją najczęściej wybierają sprzedawcy oraz właściciele większych bądź średnich sklepów.
Prestashop vs WooCommerce – Wydajność
Mimo iż WooCommerce domyślnie tworzy zdecydowanie mniej tabel w bazie danych i mniej plików systemowych, to stojąca po drugiej stronie PrestaShop posiada bardziej wydajne rozwiązanie. Nie tylko działa szybciej, ale również dzięki CCC (ang. Combine Compress Cache) reakcja na kliknięcie adresu jest niemal natychmiastowa.
Warto jednak w tym miejscu zaznaczyć, że wszystko jest kwestią późniejszej optymalizacji. Już same nieroztropnie wgrywane na stronę obrazy spowolnią jej działanie w tak dużym stopniu, że nawet w najbardziej wydajnym sklepie internetowym jest możliwość spowolnić siły przerobowe, które przemienią go w powoli działającą, ociężałą machinę.
Szybkość działania w sklepach internetowych to jedna z najbardziej istotnych kwestii mających wpływ na finalne konwersje. Jednak jeżeli skorzystamy z odpowiednich rozwiązań jak Litespeed Cache, REDIS oraz CDN np. Cloudflare, nasz podstawowy sklep na WooCommerce zamieni się w super szybkie rozwiązanie, które nie będzie w żaden sposób odstawać od wydajności PrestaShop. Wymaga to jednak nieco umiejętności programistycznych i znajomości zagadnień serwerowych.
Zwycięzca (w podstawowej konfiguracji): Prestashop
Prestashop czy WooCoomerce – które oprogramowanie jest częściej wybierane?
Oba rozwiązania cieszą się ogromną popularnością. Presta posiada ponad 300 000 sklepów na świecie na swoim oprogramowaniu. Jednak to ilość sklepów na WooCommerce jest imponująca – ponad 30% wszystkich sklepów powstaje właśnie na podstawie WordPress i WooCommerce.
Zwycięzca: WooCommerce
Podsumowanie
Podsumowując zagadnienie dotyczące wyboru: PrestaShop czy WooCommerce, jest naprawdę ciężko jednoznacznie wskazać, które z nich jest lepsze. Trzeba pamiętać, że zastanawiając się nad wybraniem odpowiedniej platformy, należy kierować się niezbędnymi kryteriami pod kątem konkretnego projektu. Trzeba wziąć przede wszystkim pod uwagę ilość produktów oraz ich strukturę, rodzaj klienta, dostosowany do potrzeb panel zarządzania, najczęstsze potrzeby a także sposoby na zarządzanie klientami oraz magazynem. Ważna jest również dalsza możliwość rozwoju w sklepach internetowych, jeśli posiadamy ich kilka czy budżet, jakim dysponujemy na samą realizację.
PrestaShop i WooCommerce są platformami wysokiej klasy i mają świetnie rozwinięte wsparcie, możliwość instalacji idealnie dopasowanych wtyczek oraz intuicyjność w ich obsłudze poprzez przyjazne panele CMS. Wybór odpowiedniej platformy należy rozważyć pod kątem własnego biznesu.
My oczywiście zajmujemy się wdrożeniami na obu platformach. Wybór jednak pozostawiamy klientowi i nigdy nic z góry nie narzucamy. Jednak chętnie służymy doradztwem, poznając Twoje zapotrzebowanie.